توليدكنندگان كفش زير بار مشكلات كمر خم كردند/ زمين‌گيري صنعت پاپوش چرم ايران با قاچاق و مدل‌هاي چيني

۱۰ بازديد

در حالي كه بر اساس سياست اقتصاد مقاومتي مي بايست صنعت داخلي از پاراگراف ايجاد كفش حمايت مفيد اعمال شود، اما فعالان اين صنف از رها شدن و بي‌توجهي به اين صنعت گلايه دارا هستند . به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري فارس، ساخت در ميهن در سال‌هاي اخير دست‌خوش ناملايمات فراواني شده است، به طوري كه بسياري از دارندگان واحدهاي توليدي خرد و كلان به عارضه ها متفاوت از جمله ناتواني در تامين هزينه‌ها؛ يكي پس از ديگري فعاليت خود را رها كرده‌اند و مانده سرمايه خود را در بازارهايي غيرمولد به عمل گرفته‌اند . 
يك سري هم كه در موقعيت بد اقتصادي همچنان با چنگ و دندان ايجاد خود را مراقبت كرده‌اند با مشكل‌ها مختلفي از قبيل ركود، نبود و گراني مواد اوليه، نتيجه بانكي بالا، واردات بي رويه، قاچاق و گراني ارز كمر خم كرده‌اند . 

كادو چي بخرم

هديه مورد علاقه خانم ها

خريد هديه خاص
از آنجا كه ايجاد نقش مهمي در اشتغال‌زايي دارد، به همين استدلال با برگزاري ميزگردي در خبرگزاري فارس با عنوان «بررسي معضلات توليد كنندگان كفش» پاي درد و دل سه تن از توليد‌كنندگان كفش چرم دست‌دوز نشستيم تا اين اين طريق بخشي از مشكلات اين صنف منعكس شود . 


حميد صادقي يكي از فعالان ميدان ايجاد كفش دست‌دوز چرم: حالت ايجاد كفش در مملكت به چه شكل ميباشد و وزارت صنعت چه حمايتي از توليد‌كنندگان اين بخش دارد؟ صادقي: وزيران ما از مشاوران كاربلد و آشنا به صنعت هاي گوناگون توليدي بهره‌ نبرده‌اند . 
كساني كه در راءس هرم‌هاي قدرتي هستند،‌ تخصصي از صنعت ندارند، ما نمي‌گوييم، وزير صنعت تخصص كفش داشته باشد، البته چه بسا مشاوران آنها هم تخصص‌ واجب را ندارند . 
براي حل شدن بخشي از مشكلات صنايع، بايستي مشاوران وزير؛ مطلع به مساله و خلل ها توليد‌كنندگان باشند تا معضلات را به مسئولان انتقال داده و استراتژي براي حل آن اتخاذ كنند . 
هرچند ساخت كفش، شغل پدري و خانوادگي اينجانب است، ولي در دو – سال گذشته عليرغم نوآوري در كارم در اين شغل دچار سرخوردگي مطلق شده‌ام . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.